Referanser

Dette sier våre kunder

{

Vi har fått et roligere fartøy etter vi fikk installert rulledempningsutstyret, og det kan bli meget nyttig når utstyret blir tilpasset og kalibrert optimalt for Barentshav-klassen, med enkel avlesning for anbefalt tankfyllingsgrad.

Å få mindre bevegelser i fartøyet vil øke vår operative evne og sikkerhet i det daglige og under operasjoner i dårlig vær i særdeleshet.

Geir-Martin Leinebø
Kapteinløytnant/Skipssjef
KV Sortland

Håkon Engevik
Kapteinløytnant/ Skipssjer
KV Sortland

{
M/S Kvannøy har installert MaxControl på to rulledempingstanker. Den ene er på 50m3 den andre på 80m3. Før vi installerte Maxcontrol hadde vi en fylling på ca 65%, nå har vi mye bedre kontroll på fylling i samsvar med lastekondisjon på båten. På en normal ballast kondisjon hadde vi før 36m3 og 52m3 på tankene, nå er vi nede i ca 20m3 og 35m3. Dette er en stor fordel da vi slipper å seile med mye vekt oppe i høyden. MaxControl fungerer så enkelt at man ser på skjermen om tankene har optimal fylling i forhold til bevegelsene. Systemet består av en sensor i hver tank, kabel til PC på broen der man leser av om man har for riktig nivå; for lite/for mye i tankene.

Birger Dahl Jr
Skipper/Eier M/S KVANNØY

{

Hverdagen har blitt enklere med MaxControl med rulledempingstanker. Dette funker.

Steinar Steffensen
Skipper “Havtind” (Skift B)

{

Det har blitt mye enklere å ha kontroll på “stabtanken” etter at vi fikk montert MaxControl på vår rulledempingstank.

Nå fyller vi litt på historikk, venter en halv time, (det er den tiden instrumentet bruker på å analysere tanken) og etterjusterer til det som instrumentet anbefaler. Vi har et bestemt inntrykk av at vi får gode anbefalinger fra anlegget.

Danny Bratteng &
Steinar Aspenes
Skipper & Styrmann på “Havtind” (Skift A)

{

Resultater viser at rulledempingstank dramatisk reduserer rullerespons når man går fra tom tank til vannfylt tank.

Kjetil Berget
SINTEF Ocean (MARKINTEK)